exit

Sciences humaines et sociales   > Accueil   > Educations   > Éducation et formation au développement durable   > Article

Formation des enseignants à la durabilité : réflexions sur le développement d’un projet

Teacher Education for Sustainability: reflections from a project development


Ana Isabel Andrade
Universidade de Aveiro
Portugal

Jane do Carmo Machado
Universidade de Aveiro
Portugal



Publié le 22 mars 2023   DOI : 10.21494/ISTE.OP.2023.0961

Résumé

Abstract

Mots-clés

Keywords

Le projet Schools educating for sustainability : Proposals for and from in-service teacher education - TEDS - Teacher education for sustainability, 2019- 1-PT01-KA201-060830, projet Erasmus +, est né de la volonté de contribuer à la formation d’acteurs éducatifs, enseignants et formateurs, au développement durable, avec l’intention d’assurer une éducation inclusive et de qualité (Objectif 4 des Objectifs du développement durable). Ce texte présente le développement du projet TEDS et ses résultats, en réfléchissant sur des idées-clés de l’éducation à la « durabilité » (sustainability) dans des contextes européens de formation d’enseignants.

The project Schools educating for sustainability: Proposals for and from in-service teacher education - TEDS - Teacher education for sustainability, 2019- 1-PT01-KA201-060830, an Erasmus + project, was born from the desire to contribute to teacher education programs for sustainability, aiming to ensure inclusive and quality education and to Goal 4 of the Sustainable Development Goals. This text presents the development of the TEDS project and its results, reflecting on key ideas of education for sustainability in contexts of in-service teacher education in European contexts.

Éducation à la durabilité durabilité Enseignant formateur

Education for Sustainability Sustainability Teacher Teacher Educator