exit

Engineering and Systems   > Home   > Technology and Innovation   > Issue 4   > Article

Related domain(s) : Social Sciences and Humanities  

Patents and the strategic approach to the valorisation of innovation

Brevets et stratégies de valorisation de l’innovation


Marc Baudry
Université Paris Nanterre-CNRS & Chaire Economie du Climat

Béatrice Dumont
Université Sorbonne Paris Nord-CNRS & College of Europe



Published on 18 September 2020   DOI : 10.21494/ISTE.OP.2020.0558

Abstract

Résumé

Keywords

Mots-clés

This issue on the subject of Technology and Innovation proposes to compare disciplinary analyses, particularly those from economics, finance, accounting and law, on strategies for enhancing the value of innovation and their link, or opposition, to patents. It is therefore fundamentally multidisciplinary and, along the way, seeks to promote among both researchers and practitioners a global vision of the advantages and limitations of patents in the construction of a strategy for the valorisation of innovation.

Ce numéro de Technologie et Innovation propose de mettre en regard les analyses disciplinaires, notamment celles issues de l’économie, de la finance, de la comptabilité et du droit, quant aux stratégies de valorisation de l’innovation et de leur lien, ou opposition, avec les brevets. Il se veut donc fondamentalement pluridisciplinaire et, chemin faisant, cherche à promouvoir tant chez les chercheurs que chez les praticiens une vision globale des atouts et limites des brevets dans la construction d’une stratégie de valorisation de l’innovation.

Intellectual property patents Strategy Economics Law Finance accounting

Propriété intellectuelle brevets Stratégie économie Droit Finance comptabilité