Engineering and Systems > Home > Technology and Innovation > Issue 3 > Article
Related domain(s) : Social Sciences and Humanities
Naoufel Bahroun
Université de Bordeaux
Frédéric Bouyssi
Chambre des métiers de région Nouvelle-Aquitaine
Katie Brzustowski-Vaïsse
Université de Bordeaux
Emmanuelle Floch-Galaud
Université de Bordeaux
Raphaël Marczak
LERASS – Université de Toulouse III Paul Sabatier
Published on 11 May 2023 DOI : 10.21494/ISTE.OP.2023.0976
The University Libraries of Nouvelle-Aquitaine have chosen to use an entertaining media tool to raise awareness among the general public regarding open science. “Journey to Open Science” was created by a multidisciplinary team with a methodology aiming for the perfect balance between pedagogy and fun, and based on game studies research. Early feedback demonstrates how suitable this approach was.
Les Bibliothèques Universitaires de Nouvelle-Aquitaine ont choisi d’utiliser un média ludique pour sensibiliser un large public à la science ouverte. Journey to Open Science a été créé par une équipe pluridisciplinaire avec une méthodologie visant au juste équilibre entre la pédagogie et le ludique, en s’appuyant sur la recherche en game studies. De premiers retours d’usage démontrent la pertinence de cette démarche.
Serious games Game studies pedagogy higher education open science User experience
Jeux sérieux Sciences du jeu pédagogie Enseignement supérieur science ouverte Expérience utilisateur
Engineering and Systems > Home > Technology and Innovation > Issue 3 > Article
Related domain(s) : Social Sciences and Humanities