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Julien Debidour
ENSC
France
Paul Pelletier
EGE
France
Received: 09 February 2024
Accepted: 21 February 2024
Published on 23 February 2024 DOI : 10.21494/ISTE.OP.2024.1095
In an era where technology and data define the everyday experience, behavioural micro-targeting is emerging as a key strategy in shaping individual and collective perceptions. Audience analysis plays a central role in understanding the motivations and attitudes of target groups, while data mining and artificial intelligence enhance the precision of targeting through automation and real-time adaptation. By combining these techniques, influencing actions find a new amplitude in their practical realisation.
Dans une ère où la technologie et les données définissent l’expérience quotidienne, le microciblage comportemental émerge comme une stratégie clé dans la formation des perceptions individuelles et collectives. L’analyse de l’audience joue un rôle central, permettant de comprendre les motivations et les attitudes des groupes cibles, tandis que le data mining et l’intelligence artificielle renforcent la précision du ciblage par son automatisation et son adaptation en temps réel. En combinant ces techniques, les actions d’influences trouvent une amplitude nouvelle dans leur réalisation pratique.
Disinformation Target Audience Analysis Micro-targeting Data Mining Personalisation Reality Technology Influence
Désinformation Analyse de l’audience ciblée Microciblage Forage de données Personnalisation Réalité Technologie Influence