exit

Social Sciences and Humanities   > Home   > Journal

The Sharing Economy

L’économie de partage




ECOPAR - © ISTE Ltd

Aims and scope

Objectifs de la revue

Sharing Economy is intended for researchers, academics and experts interested in this phenomenon, its different applications and its mechanisms, social innovation, entrepreneurship and the development of new business models. The aim is to adopt an interdisciplinary and intersectoral perspective to explore these new dynamics (collaborative finance, contributive production, etc.) that are disrupting, recreating and transforming the processes of production, consumption and value creation.


The purpose of the Sharing Economy Journal is to disseminate in-depth case studies; qualitative and quantitative approaches are also welcome. Particular interest will be given to the context of this economy, its evolution, its mechanisms, the actors involved and/or affected, and the different economic, sociocultural and legal implications. This Journal thus aims to examine the impacts of the sharing economy and its contributions in terms of well-being, employment models and various entrepreneurial opportunities.

 

 

Scientific Board

Driss CHKIRIBA
Université Moulay Ismaïl, Maroc
d.chkiriba@fsjes.umi.ac.ma


Dana SIMIAN
Université Lucian Blaga, Roumanie
dana.simian@ulbsibiu.ro


Youcef HAMIDI
Université Dr. Yahya Farés - Médéa
hamidiyoucef64@yahoo.fr


Marc RICHEVAUX
Université du Littoral Côte d’Opale
marc.richevaux@numericable.fr


Ahmet AYKAC
INSEAD, IMD/IMI, Switzerland
THESEUS à Sophia Antipolis, France
ah.aykac@gmail.com


Adjal ADALA
Université de Mostaganem, Algérie
adj.adala@gmail.com

Hadj BARKAT
ESC Rennes School of Business
hadj.barkat@esc-rennes.fr


Nor-eddine OUMANSOUR
Université Mohamed V, Maroc
noreddine.oumansour@um5.ac.ma


Abdelouahab DADENE
Université de Ouargla
dadene2004@yahoo.fr


Emmanuel EILU
Makerere University, Kampala, Uganda
eiluemma@yahoo.co.uk


Yvon PESQUEUX
Hesam Université, France
yvon.pesqueux@lecnam.net


Mohammed Ali ELTAHER
University of Sebha, Libya
bineltaher@gmail.com

 

Economie de partage s’adresse aux chercheurs et aux experts s’intéressant à cette pratique collaborative, à ses applications et ses mécanismes, à l’innovation sociale, à l’entrepreneuriat et au développement de nouveaux modèles économiques. L’objectif est d’adopter une perspective interdisciplinaire et intersectorielle pour explorer ces nouvelles dynamiques (finance collaborative, production contributive, etc.) qui perturbent, recréent et transforment les processus de production, de consommation et de création de valeur.

 

La revue a pour finalité de diffuser des études de cas approfondies, les approches qualitatives et quantitatives sont aussi les bienvenues. Un intérêt particulier sera accordé au contexte de cette économie, son évolution, ses mécanismes, les acteurs impliqués et/ou affectés et les différentes implications économiques, socioculturelles et juridiques. Elle vise ainsi à examiner les impacts de l’économie de partage et ses apports en matière de : bien-être, de modèles d’emploi et des différentes opportunités entrepreneuriales.

 

Conseil scientifique

Driss CHKIRIBA
Université Moulay Ismaïl, Maroc
d.chkiriba@fsjes.umi.ac.ma


Dana SIMIAN
Université Lucian Blaga, Roumanie
dana.simian@ulbsibiu.ro


Youcef HAMIDI
Université Dr. Yahya Farés - Médéa
hamidiyoucef64@yahoo.fr


Marc RICHEVAUX
Université du Littoral Côte d’Opale
marc.richevaux@numericable.fr


Ahmet AYKAC
INSEAD, IMD/IMI, Switzerland
THESEUS à Sophia Antipolis, France
ah.aykac@gmail.com


Adjal ADALA
Université de Mostaganem, Algérie
adj.adala@gmail.com

Hadj BARKAT
ESC Rennes School of Business
hadj.barkat@esc-rennes.fr


Nor-eddine OUMANSOUR
Université Mohamed V, Maroc
noreddine.oumansour@um5.ac.ma


Abdelouahab DADENE
Université de Ouargla
dadene2004@yahoo.fr


Emmanuel EILU
Makerere University, Kampala, Uganda
eiluemma@yahoo.co.uk


Yvon PESQUEUX
Hesam Université, France
yvon.pesqueux@lecnam.net


Mohammed Ali ELTAHER
University of Sebha, Libya
bineltaher@gmail.com

 

Editorial Board


Editor in Chief

Soraya SEDKAOUI
Université Khemis Miliana, Algérie
SRY Consulting, Montpellier
soraya.sedkaoui@gmail.com

 


Vice Editor in Chief

Mounia KHELFAOUI
Université Khemis Miliana, Algérie
m.khelfaoui@univ-dbkm.dz

 

Co-Editors

Ahmed ATIL
ESC- Rennes School of Business, France
ahmed.atil@esc-rennes.fr

Hans-Werner GOTTINGER
Université technique de Munich (TUM), Allemagne
hg528@bingo-ev.de

Taïeb HAFSI
HEC Montréal, Québec, Canada
taieb.2.hafsi@hec.ca

Ahmed MARHFOR
Université du Québec en Abitibi-Témiscamingue, Canada
ahmed.marhfor@uqat.ca

Anca L. RALESCU
EECS Department
Université de Cincinnati, Etats-Unis
ralescal@ucmail.uc.edu
 

Messaoud ZOUIKRI
CNRS-EconomiX
Université de Paris Nanterre
mzouikri@parisnanterre.fr

 


Appel à article


  Submit a paper