Social Sciences and Humanities > Home > City and Tourism > Issue 1 > Article
Leny Keo
Hungarian University of Sports Science
Hungary
Miklos Banhidi
Hungarian University of Sports Science
Hungary
Published on 30 October 2023 DOI : 10.21494/ISTE.OP.2023.1018
Tourism has become the second-strongest industrial sector in Cambodia in 2018, and the number of tourists visiting the country has reached 6.2 million (Un & Lue, 2020). However, when the pandemic situation broke out, the government decided to close the borders for tourism. The main tourist destinations were forced to close tourist attractions such as museums, restaurants, sports clubs, and travel agencies that didn’t offer organized tours. Many tourist destinations, such as sports tourism sites have been suffering because of the lack of tourists. In the sector, a significant number of employees have lost their job. This study has focused on analyzing the effects of the pandemic situation on sport tourism services in Cambodia. The analysis was based on reviewing the changes in sports tourism elements, such as environmental changes, accessibility, becoming more complicated, and limited opportunities to attend sports events or participate in sports activities. It also analyzed how the Cambodian government reacted to the situation and how they supported initiatives to save the local tourism providers. A content analytic method was used mostly from governmental published sources for the general analysis. The perspectives of the visitors were analyzed by the feedback of travellers published on the international tourism homepages. The results stated that the tourism sector experienced an 80% drop in its international visitors and a loss of an estimated USD 5 billion in revenues. The travel restrictions significantly affected the tourism flow as of May 20th, 2020. Although the government introduced several projects to save this sector, still today’s recovery has not reached the number of tourists that came before Covid-19.But, the crisis presents an opportunity for the tourism sector through the improvement of its infrastructure and events. Sports tourism is becoming a lever for action and strategic support for the renewal of the Cambodia destination.
Le tourisme est devenu le deuxième secteur industriel du Cambodge en 2018, quant au nombre de touristes visitant le pays, il a atteint 6,2 millions. Cependant, lorsque la situation pandémique a éclaté, le gouvernement décide de fermer les frontières pour le tourisme. Les principales destinations touristiques sont contraintes de fermer des attractions touristiques telles que des musées, des restaurants, des clubs sportifs et des agences de voyages qui ne proposaient pas de circuits organisés. De nombreuses destinations touristiques, comme les sites de tourisme sportif, souffrent du manque de touristes. Dans le secteur, un nombre important d’employés ont perdu leur emploi. Cette étude s’est concentrée sur l’analyse des effets de la situation pandémique sur les services de tourisme sportif au Cambodge. L’analyse repose sur l’examen des changements dans les éléments du tourisme sportif, tels que les changements environnementaux, l’accessibilité, la complexité croissante et les possibilités limitées d’assister à des événements sportifs ou de participer à des activités sportives. Nous analysons la position du gouvernement cambodgien à la situation pandémique et comment il soutient les initiatives visant à sauver les prestataires touristiques locaux. Une méthode d’analyse de contenu est utilisée principalement à partir de sources publiées gouvernementales pour caractériser une vision globale des enjeux. Les perspectives des visiteurs s’analysent par les commentaires des voyageurs publiés sur les pages d’accueil des services touristiques. Les résultats indiquent que le secteur du tourisme a connu une baisse de 80 % de ses visiteurs internationaux et une perte de revenus estimée à 5 milliards USD. Les restrictions de voyage ont considérablement affecté le flux touristique à partir du 20 mai 2020. Bien que le gouvernement ait introduit plusieurs projets pour sauver ce secteur, la reprise actuelle n’a toujours pas atteint le nombre de touristes d’avant la pandémie. La crise présente une opportunité pour le secteur du tourisme à travers l’amélioration de ses infrastructures et des événements. Le tourisme sportif devient un levier d’action et d’accompagnement stratégique du renouvellement de la destination Cambodge.
Cambodia Covid-19 Effects Sport Tourism Tourism Economy
Cambodge Covid-19 Effets Tourisme sportif Economie du tourisme