exit

Social Sciences and Humanities   > Home   > Educations   > Special issue   > Article

Territories and collective skills in heritage education in France

Les territoires et les compétences collectives dans l’éducation au patrimoine en France


Sylviane Blanc-Maximin
Aix-Marseille Université

Angela Barthes
Aix-Marseille Université



Published on 10 May 2021   DOI : 10.21494/ISTE.OP.2021.0658

Abstract

Résumé

Keywords

Mots-clés

In France, territories are increasingly carrying educational functions despite a fairly centralized education policy.Local heritage education is an example of the evolution of the relationship between school and territory but also questions the formal and non-formal educational goals, the functioning of the actors and the potential of artifacts to enhance territorial resources in informal education.

En France, les territoires sont de plus en plus porteurs de fonctions éducatives malgré une politique d’éducation toujours centralisée. L’éducation au patrimoine local constitue un exemple d’évolution des relations entre école et territoire mais questionne aussi les finalités éducatives formelles et non formelles, le fonctionnement des acteurs éducatifs et le potentiel des artefacts pour valoriser les ressources territoriales dans une dimension informelle.

Territories heritage education collective skills educational goals

Territoires éducation au patrimoine compétences collectives finalités éducatives