Social Sciences and Humanities > Home > Art and Science > Issue 2 > Article
Claire Calmet
collège Alain Fournier d’Orsay
Elise Duc-Fortier
directrice de l’association S[cube]
Anaïs Tondeur
artiste
Published on 7 July 2021 DOI : 10.21494/ISTE.OP.2021.0693
This article describes a training course for secondary school teachers of all disciplines, on the subject of land use. This training, born from the encounter between an artist and scientific facilitators, proposed a journey rich in sensorial experiences, blending exchanges with artists and researchers, scientific practice and artistic creation.
Cet article témoigne d’une formation destinée à des professeurs de collège de toutes disciplines, sur la thématique de l’usage des terres émergées. Cette formation, née de la rencontre entre une artiste et des médiateurs scientifiques, a proposé un parcours riche en expériences sensorielles, mêlant échanges avec artistes et chercheurs, pratique scientifique et création artistique.
Sensoriality Petrichor Olfaction land use Soil interdisciplinary Teacher Training
Sensorialité Pétrichor Olfaction Usage des terres Sol interdisciplinaire Enseignant Formation